رواية قبل فوات الاوان الفصل الرابع 4 بقلم بسمله بدوي
4
يالا والله مانا مضيعه الفرصه دي قولوا بطيييييييييخ للكاميرا
عمر بصوت عالي ارعبها......... زهرااااااااااااااء
زهراء بضحك عكس خوفها الي جواها..... قلبها
قام وعيونه بتنطق شرار ومسكها من كتفها بغل..... اي حركات العيال دي شايفاني عيل قدامك انا
زهره بدموع.... ايدي انت بتوجعني كدا
عمر بعصبيه.... تستاهلي تاني مره احسنلك تبطلي شغل الاطفال دا عشان المره الجايه بطلاقك فاهمه وزقها
هي بصتله نظره عتاب شديده وجريت على اوضتها
مر المساء بدون اي احداث تذكر وزهراء مازالت في غرفتها
فاكرني هسكت بن هاتم العبيطه وربنا لردهالك
خرجت وهي عازمه على رد كرامتها متجهه لغرفتهم ولكن اوقفها صوته..... شهد بلاش حركاتك دي انتي عارفه اني بحب زهراء وانتي هنا لسبب مش اكتر حاولي تفهمي دا بقا
شهد بغل وغيره حاولت تداريهم بس بانوا في الاخير...... فيها اي هي مش فيا بالعكس انا اجمل و
عمر بهدوء.... بس انا بحبها هي
شهد بصريخ..... طب وانااا طالما بتحبها هي اتجوزتني لي
عمر بعصبيه..... صوووتك وبعدين ماضربتكيش على ايدك انتي الي عرضتي حل جوازنا عشان اربيها بعد ما حكتيلي على الي بينها وبين محمد
زهراء بصدمه ودموعها نزلت..... حكتيله على موضوعي انا ومحمد وكمان انتي الي عرضتي تتجوزيه... ماشي ياشهد استلقي وعدك بقا مني ومش انا الي بسيب حقي
جهزي نفسك عشان هنروح بيت العيله النهارده
زهره بفرحه انه اختارها هي ومختارش شهد... لا مش هروح معاك في حته... خد شهد اهو انتو لايقين على بعض و
عمر بعصبيه..... نص ساعه وتكوني جاااهزه انتي سامعه
زهره بابتسامه.. فوريره ياباشا
شهد بغل.... والله وهتسيبني لوحدي واشمعنا هي يعني
عمر بهدوء..... روحي اقعدي عند اهلك الاسبوع دا ياشهد لحد ما ارجع
شهد بعصييه..... بس
عمر ببرود.... انا قولت كلمتي
لبست بنطلون جلد وبلوزه كب وعليه جاكت جلد وفردت شعرها
عمر تاه فـ جمالها وفي سره.... ازاي حد بالجمال دا
زهره فرحت جدا بنظرات الاعجاب الي شافتها في عيونه.
عمر فجأه اتحول اما ادرك ان هي هتخرج كدا وحد غيره هيشوفها بالمنظر دا وهتف بغيره...... اي المسخره الي انتي لبساها دي
زهره ببراءه مريفه.... مالي بس ياعموري
تاه من نبرتها الرقيقه الانثويه.... ها.... احم عشر دقايق وتكوني مغيره الارف دا والبسي حاجه عدله وطويله احسنلك
مر الاحداث ووصلوا بيت العيله واستقبلوهم بترحيب شديد وبالذات ان هي مرات ابنهم الكبير
_اطلعوا ارتاحو ياحبايبي لحد ما يكون الغدا جهز
عمر بهدوء.... قدامهم انا وانتي بنحب بعض... حذاري يازهره حد يعرف الي بينا ولا اني اتجوزت عليكي
زهره بخبث..... بس كدا عيوني..
بقلمي بسمله بدوي
عمر فونه رن... الو... ايه.... جاي اهو مانا مشغل معايا شويه بهااايم.
لبست ونزلت من الباب الخلفي وهي عازمه على رد كرامتها
اهئ اهئ اهئ الحقووني ياحكومه اهئ يااااناااس يااااعالم انا عايزه حقي
العسكري...... رايحه فين يا آنسه
انا عااايزه حقييي يااحكومه عايزه حقييييي... جبلي حد كبييير هنا.. عايزه اعمل بلاغ
اسمك اي
اسمي زهره السيد الشبكي
بنت السيد الشبكي اكبر تاجر مقاولات
ايوا جبوووولي حقي بقاااا
اتفضلي في المكتب لحد ما اناديلك الظابط
اول ما لمحت الظابط اتحولت وقعدت تعيط بتمثيل بصوت عالي.... انا عايزه حقييي ياحكومه اناا عايزه حقي من المجنون دا تخيل تخيل ياحضره الظبوطه تالت يوم جوازنا يتجوز عليا لا ومش كدا بس ومشغلني خدامه عنده هو ومراته وضرب واهانه بيعذبوني يااحكومه وفوق كل دا نايم في اوضه الاطفال بقا بحقك ياظبوطه ياقمر انت تستاهل واحده زي قمر كيوت رقيقه بريئه يحصل فيها كدا
الظابط بأعجاب..... هربهولك ياقمر صدقني بس متبكيش بس ها قولي تشربي اي
زهره بخبث في نفسها.... اما ربيتك ياعمر مابيبقاش اسمي زهره.... ممكن فرابتشينو دبل كاراميل
الظابط ببلاهه.... ها... دا باين تاثير عيطك.. بصي ماتبكيش ولا تشيلي هم انا هنا الكل في الكل وهحميكي بروحي ها قوليلي بقا تشربي اي متتكسفيش بصي هطلبك انا على زوقي
وضغط على الزر الي امامه...... اتنين لمون ياعسكري
قاطعهم دخول عمر بهمجيه وزهره بتقف بسرعه من صدمتها
الظابط وقف هو كمان وادى التحيه..... تمام يافندم
زهره بتجري تقف ورا الظابط بخوف.... تمام اي اقبضوو عليه احبسوه المجرم عديم الضمير والإنسانيه والنخوه دا احبسوووه بسرعه
الظابط بصوت واطي..... الله يخربيتك الله يخربيتك زي ما هتخربي بيوتنا كلنا دلوقتي دا يبقى العقيد عمر الليثي
زهره بصدمه..... ها ازاي في حاجه غلط هو رجل اعمال و
عمر بصوت عالي افزعها..... تعالي هنا يازهره
زهره برعب.... اشهد ان لا اله الا الله واشهد ان محمد رسول الله لا اله الا الله.. لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين الله اكبر
عمر اتعصب جامد
الظابط.... الانسه يافندم بتقول انها متجوزه غصب عنها من واحد مجنون هارب من مستشفى المجانين وبيعذبها ومتجوز عليها وبيضربوها وبيهينوها وفوق كل دا بينام في اوضه الاطفال وسايبها لوحدها بالله ماعنده نظر بقا دي تتساب
عمر من عصبيه شال المكتب ورماه في الارض بجنون....... زهرااااااااااااء
Basmala Badawe